Samenvatting van het nieuws van deze week: - Ik heb de website iets aangepast en voorzien van een andere naam: teslamagazine.nl Ik wil de nadruk leggen op het wekelijks nieuws (en Breaking news) en periodieke blogs. Ik heb deze website omdat het leuk is enthousiast te zijn over Tesla en de informatie en inzichten met anderen te delen. Niet iedereen volgt Tesla op de voet en zeker mensen die zich aan het oriënteren zijn hebben veel vragen. Het is helemaal niet bedoeld om referrals te scoren. In tegendeel zelfs. Hoe ik hierover denk is te lezen op deze pagina. - De kruitdampen van Battery Day zijn nog niet opgetrokken of Elon gaat op Twitter verder met het nader specificeren van wat er allemaal gezegd is. De $25.000 Tesla welke over circa 3 jaar het licht moet gaan zien krijgt in ieder geval 2 varianten: een voor Europa en een voor China. Hoe hij er precies uit gaat zien is in mijn optiek volledig afhankelijk hoe na feature complete van FSD de overheden in de komende jaren omgaan met het langzaam gaan adopteren van autonoom rijdende voertuigen. Meer hierover in de blog over Battery Day. - Elon heeft laten weten dat ze al sinds mei j.l. de nieuwe batterijen produceren met de materialen die ze hebben toegelicht. Ze zijn uitvoerig aan het testen en de apparatuur waarmee ze tot massaproductie komen wordt iedere 3-4 maanden ge-update met een nieuwere versie. Hij ergerde zich aan de manier waarop de media verslag heeft gedaan en ook hoe de beurs reageerde op battery day. Maar hij maakt zich niet druk. Tesla zal aantonen dat het werkt en over 5 jaar zal de waarde op de beurs er toch echt anders uit zien. - Wat een kwartaalcijfers! Wederom een groei. Deze groei zal natuurlijk doorzetten, of COVID moet weer gaan leiden tot een shutdown van een productielocatie. Het moet al heel vreemd lopen wil Tesla niet ieder kwartaal weer meer productie en afleveringen laten zien. Die 50% groei per jaar zal dit jaar zeker wel gehaald gaan worden. In China gaan ze weer starten (in 3 shifts) na een update van de productielijn en komt langzaam de productie van de Model Y op gang. Het volgend jaar Q2 2021 komt de Model Y uit Berlijn bij de productiecijfers. Eind 2021 de eerste voertuigen uit Giga Texas. Ramping up the production op weg naar 20 miljoen voertuigen per jaar in 2030! Dat is een ambitieuze target! - De HW3 upgrade is bij mijn Model 3 SR+ uitgevoerd. Mooi om te zien en te volgen hoe Tesla zijn service-proces ook volledig geautomatiseerd heeft. Je krijgt keurige SMS notificaties en ook in de Tesla-app kan je zien dat je auto in service is en hoe laat hij klaar is! . - Eerst hadden we geen Sentry! Na een verzoek aan Elon via Twitter om een dergelijke feature te ontwikkelen is het begin 2019 via een software-update de functionaliteit toegevoegd. Hij kreeg een aantal verbeterslagen qua opslag en ook het aantal camera’s dat opneemt is uitgebreid. En nu kunnen we opgeslagen beelden terug zien op het scherm in de auto. Het rode stipje kwam er onlangs bij om te zien welke situatie de opname triggerde. in sommige landen (zoals Duitsland) speelt de privacy-discussie weer! Mag zo’n camera alles opnemen? Nu heeft Ring (de deurbel van Amazon) een device gemaakt om videobeelden van Sentry op afstand te bekijken. Ring Car Connect, dat deze week werd aangekondigd tijdens een online Amazon-evenement, stuurt je waarschuwingen en via de app kan je terugkijken. Het zal mogelijk niet lang meer duren voordat Tesla zelf deze optie ook gaat aanbieden. Alles wat nodig is heb je immers al in de auto (een app en LTE verbinding). Dus waarom losse hardware aanschaffen. Zal mogelijk wel een bepaalde software-feature worden. Dat Sentry geen overbodige luxe is wordt duidelijk naar aanleiding van de berichten uit de VS dat er nog al wat velgensets gestolen worden. - Er is weer een nieuwe software-release onderweg. De 2020.40 omvat een aantal nieuwe functionaliteiten. Je kan nu het dashboardkastje voorzien van een pincode. Met Priority Bluetooth kan je er voor zorgen dat als je meerdere telefoons gebruikt in de auto je er 1 als voorkeur kunt instellen. Net voor de wintermaanden wordt ook de verwarmde laadpoort geïntroduceerd. Het is (mij) niet helemaal duidelijk of dit bij alle Tesla’s kan, of dat er stukje nieuwe hardware nodig is dat pas vanaf een bepaalde productiedatum in de auto’s zit en welke nu via de software geactiveerd wordt.
0 Comments
Leave a Reply. |
Bericht ontvangen als er een nieuwe uitgave klaar staat? Volg dan op X
Archieven
September 2024
Categorieën |