Een samenvatting van het nieuws van deze week: - Tesla gaat de Turbo aanzetten. Mede om in Q3 een goed financieel resultaat te behalen bieden ze naast de suite “Volledig zelfrijdende besturing” (€ 7.500) nu ook “uitgebreide autopilot” aan (€ 3.800). Eigelijk alles wat je nodig hebt om op de snelweg autonoom te rijden (level 3). Met natuurlijk wel nog beperkingen door de overheid opgelegd (inhalen moet je bevestigen, om de 12 sec bevestigen dat je het stuur vast hebt, beperking snelheid in bochten, ed.). Met HW3 en de nieuwe software-release einde van het jaar zou “uitgebreide autopilot” foutloos moeten werken op de snelweg. Met volledige zelfrijdende besturing krijg je ook autonoom rijden buiten de snelweg met alles wat hiervoor nodig is. Inclusief de smart summon/parking functies. Het ziet er ook naar uit dat de release van tijdelijke licenties ook niet meer ver weg is. Je kan dan waarschijnlijk per maand betalen voor bepaalde functies. Handig misschien voor langere vakantieritten of om het eens uit te proberen. - Ook gaat de Turbo op het vervangen van de H2.5 naar de nieuwe FSD-computer zodat zodra HW3 het verschil maakt alle FSD-kopers er van kunnen genieten! Ik mag de volgende week mijn Tesla brengen voor de vervanging. - In de VS kan de Model Y dual motor via een software aankoop voorzien worden van extra power. De acceleratie gaat met 0,4 sneller. Ook weer de turbo er op! En natuurlijk de cashflow weer spekken. - Eindelijk gaan dan toch waypoints komen in de navigatie. Je krijgt dus opties om af te wijken van de voorgesteld efficiëntste route en op tussenstops in te geven. Benieuwd hoe de software dan omgaat met onderweg bijladen! Als het werkt zoals ABRP dan komt het wel goed! - En natuurlijk de shareholdersmeeting en battery-day deze week. Tesla heeft de route naar het einde van de verbrandingsmotor getekend. Det turbo gaat op het versnellen van de transitie naar duurzame energie. Binnen nu en pak weg 3-5 jaar is het vanuit financieel perspectief zeer onvoordelig om nog een ICE te kopen. Tesla gaat dan met 25.000 dollar kleine Tesla komen. Ik schreef een paar maanden geleden een blog over mijn speculaties m,b,t, deze kleine Tesla. - In Fremont hebben ze een proefopstelling van het produceren van in huis ontwikkelde batterijen (project roadrunner). En wat voor een batterijen!! Dik 50% meer range en dik 50% goedkoper! En op een manier te produceren dat grondstoffen aanvoer geen probleem wordt en schaalbaar naar ongekend grote hoeveelheden (goed voor 20 miljoen Tesla’s in 2030!). Zodra Tesla in Giga Texas de productie van de Semi en Cybertruck gaat op starten is de locale productie van die nieuwe batterij op stoom. Dus voor de voertuigen die veel power en range vragen. Tesla kan de nieuwe batterijen op grote schaal op een relatief klein vloeroppervlakte bouwen. De productie gaat lokaal plaatsvinden. Een gigafactory (dus ook Berlijn) gaat zowel auto’s als batterijen produceren. - Op YouTube zijn inmiddels heel veel vlogs te vinden over Batteryday. Hierbij drie voorbeelden van informatieve blogs: van onze Belgische vlogger Steven Peeters, van de beste financiële/TSLA getinte podcast/vlog Tesla Daily en een Nederlandstalige. - Waar echt de turbo op gaat, is op de Model S Plaid. Hij is nu te bestellen en eind 2021 leverbaar. Met bijna de specificaties van de Roadster die in 2017 gepresenteerd werd. Dat belooft nog wat door de definitieve specs van de Roadster!! - Na ludricrous speed komt plaid speed. Kijk onderstaand filmpje om te zien hoe Tesla aan zijn snelheid-aanduidingen komt!
0 Comments
Leave a Reply. |
Bericht ontvangen als er een nieuwe uitgave klaar staat? Volg dan op X
Archieven
Oktober 2024
Categorieën |