Samenvatting van het nieuws van deze week: - De uitrol van 2020.36 software is begonnen. Een versie waar de eerste variant van het herkennen van verkeersborden in zit. Het is Tesla blijkbaar gelukt om het patent dat bij MobilEye ligt te omzeilen. Zal wel de labeling op video niveau te maken te hebben. Het is nog allemaal beta. Voor de volledige functionaliteit en de NL-stijl borden zal het nog even wachten zijn op de volledige release van de rewrite van de software. Voor de Model S met luchtvering een mooie visualisatie van de werking en instellingen van de vering. Meer over deze software update is hier te vinden. - Het wordt nu wel langzaam tijd dat Tesla gaat beginnen met de retrofit van de FSD-computer naar HW3 in de model 3's waar deze nog niet in zit (maar wel FSD aangeschaft). Op hun website staat nog steeds Q3 als periode waarin het zou moeten gaan gebeuren. Zal wel iets later worden! Elon Musk Time (EMT), maar het gaat wel gebeuren! - Ik heb afgelopen weeek een update gehad van de navigatie-software. Eigenlijk helemaal niets van gemerkt. Zag het toevallig. - De 5-1 split van het aandeel TSLA is uitgevoerd. Op de eerste handelsdag meteen een enorme sprong welke in de dagen daarna weer werd ingeleverd en op het einde van week onder de koers na de split. De Bears en the Bulls vliegen over elkaar heen. Is het aandeel nu overgewaardeerd of krijgt het langzaam de waarde die past bij de (potentiële) marktwaarde gebaseerd op Tesla als techbedrijf en niet als traditionele autobouwer? Niemand heeft een glazenbol, maar de lange termijn ziet er wel heel goed uit. - Toch is TSLA dit kwartaal niet opgenomen in de S&P500. Waarom is niet helemaal duidelijk. Het besluitvormingsproces is niet geheel transparant. Was mogelijk ook wel te verwachten aangezien er in de kwartaalwinst tijdelijke inkomsten zitten uit gelden die ze krijgen van autobouwers welke zelf niet aan de CO2 emissie-eisen kunnen voldoen. Maar mogelijk heeft het ook te maken met de enorm hoge koerswinst van de afgelopen maanden. De fondsmanagers moeten immers de komende periode zoveel aandelen inkopen en de koers is mogelijk overgewaardeerd voor de korte termijn. Benieuwd naar wat Rob Maurer er de volgende week in zijn podcast Tesla Daily over te melden heeft. Misschien wachten ze op een dip! Met battery-day eind september, nog betere kwartaalcijfers over Q3 (incl. winst), verkoopstart model Y in China in Q4, release van de rewrite van de FSD software, e.d. staan de sterren eerder op een koersstijging de komende maanden dan een daling! Maar niemand heeft een glazenbol. VS verkiezingen komen er ook nog aan! - Elon was in Duitsland de afgelopen week. Verschillende plaatsen bezocht en ik vermoed dat hij ook aardige deals gesloten heeft als het gaat over toegang tot de Duitse energiemarkt. Natuurlijk bezocht hij Grünheide! In een interview gaf hij tussen de regels door toch weer wat nieuwtjes weg met betrekking tot de Model Y welke in Giga Berlijn gebouwd gaat. Alles wat ik weet over de Model Y Made In Germany heb ik op een aparte pagina gezet. Mocht ik wat gemist hebben, laat het me weten! Voor de terugvlucht naar de VS heeft hij nog een kort bezoekje aan VW-chef Herbert Diess gebracht. Musk laat hiermee in mijn optiek zien dat het hem echt gaat om de bestaande autobouwers versneld om te krijgen naar EV's. Volkswagen neemt dit serieus en Musk ziet dit echt niet als concurrentie. Er is zoveel markt met ruimte voor meerdere spelers. Sterker nog, Tesla kan harder groeien met concurrentie, want dan kiezen meer mensen voor de transitie van ICE naar EV en het aandeel van Tesla hierin in fors!
- Ik kwam nog een product tegen voor degene die overwegen een Chrome-delete zelf uit te voeren. Ik heb geen ervaring met dit product of leverancier. Circa $ 170 incl. verzendkosten.
0 Opmerkingen
Laat een antwoord achter. |
Bericht ontvangen als er een nieuwe uitgave klaar staat? Volg dan op X
Archieven
Januari 2025
Categorieën |