Samenvatting van het nieuws van de deze week:
- Deze en de komende week gaan veel Tesla-eigenaren voor het eerst met hun nieuwe bolide richting de sneeuw. Tesla doet er alles aan om deze rit zo aangenaam mogelijk te maken. Ten eerste met een geweldige auto. Ten tweede met uiterst comfortabele autopilot of FSD. En natuurlijk ten derde met hun laadinfrastructuur. Om dit laden in goede banen te leiden staat er in de weekenden bij de SuC in Urmond en Horst een Tesla-medewerker om je een plekje aan te wijzen naast iemand die bijna klaar is met laden. Het viel afgelopen weekend overigens wel mee met de drukte. - Naast de Tesla Superchargers zijn nu ook chargers van derden toegevoegd aan de navigatie in de auto. Dus mocht je range-axienty krijgen, kan je altijd kijken of een alternatief is voor de SuC. - Om je gerust te stellen over je rit naar de sneeuw: deze week een mooi reisverslag gekregen van Nico. Hij heeft recent een rit van dik 1.000 km naar de Oostenrijkse sneeuw in een LR AWD gemaakt. Zijn ervaringen van de rit, de laadstops, verbruik, e.d. is netjes beschreven. Ga je de komende dagen naar de sneeuw, doe er je voordeel mee! Het verslag en enkele filmpjes zijn onderaan deze pagina te vinden. - Nu we het toch over vakanties hebben. Bij de firma "Dreamcase" zijn matrassen te bestellen voor in de Model 3. Benieuwd of iemand hier al ervaringen mee heeft? Een nachtje tijdens een festival lijkt me wel te doen, toch? - Voor eigenaren van een SR+ is de optie beschikbaar gekomen om verwarming op de achterbank bij te kopen. Deze upgrade kost € 300 en is te vinden via je account, onder upgrades. Voor alle duidelijkheid: de hardware heb je al, het is een kwestie van een software-update. Jammer dat ze er geen pakket van gemaakt hebben, met bijvoorbeeld ook de extra binnenverlichting en de uitstaande speakers die wel aanwezig zijn maar niet werken. NB de sub-woofer en de versterker zijn niet aanwezig in de SR+. Maar hoe dan ook, gaaf dat je achteraf met alleen een software-update je auto kan upgraden. - De komende weken moeten ook de connectiviteitsopties bekend worden. De LR kopers hebben immers maar 1 jaar premium connectiviteit bij de aanschaf van de auto gekregen. Binnenkort is de Model 3 een jaar in het land. Dan zou de premium connectiviteit moeten vervallen. De SR+ rijders hebben een paar maanden gratis premium connectiviteit gehad. Dat zal niet blijven duren. Ik verwacht de komende weken dus dat je keuze moet maken om premium connectiviteit te behouden en (maandelijks) gaat betalen voor deze upgrade. Zal ongeveer 10 euro per maand zijn. - De Model S en X krijgen ook een plus variant, namelijk de Long Range Plus. Deze versie krijgen dus nog meer range en andere velgen. De 400 miles grens komt in de buurt. Bizar hoe de S/X het afgelopen jaar, zonder meer batterijen aan boord, toch fors meer range heeft gekregen (16% resp. 19% meer range dan 12 maanden geleden)! - Tesmanian had deze week een bericht dat Tesla ServiceCenters aan het openen is (in de VS) gericht op slechts één model. Dus voor Model S/X of voor Model 3/Y apart. Kan me voorstellen dat dit ik te maken heeft met de onderdelenvoorraad en het gebruik van specifieke apparatuur. Benieuwd of we dit ook in Europa gaan krijgen. - Op deze pagina een aantal nieuwe foto's van de Model Y toegevoegd. Inclusief een mooie waar met duidelijke lijnen het verschil tussen de Y en 3 goed zichtbaar is. De Y is toch echt wel een forse auto! - Deze week ook weer een nieuwe software-release: 2020.4.10 binnen gekregen. Geen nieuwe releasenotes, dus alleen "maar" bugfixes. - De stemcommando's hebben ook weer een verbeterslag gehad. Er zijn er een paar bijgekomen en werken nu beter. Zie afbeelding hieronder met dank aan Rchrd Dmmrs en zijn post op Facebook.
0 Opmerkingen
Laat een antwoord achter. |
Bericht ontvangen als er een nieuwe uitgave klaar staat? Volg dan op X
Archieven
November 2024
Categorieën |