Een samenvatting van het nieuws van deze week:
- Release 2019.40.50 (holiday software update) is breed uitgerold. Toch weer een paar leuke extra's, met games en een app om muziek te maken. Smart Summon toegevoegd. Alleen in Europa (nog) niet bruikbaar door de 6 meter beperking. De preview van de FSD-suite laat zien wat we qua visualisaties kunnen gaan verwachten. Eerste aanwijzingen dat nu toch echt de HW3 aangesproken gaat worden. Camp-mode is ook wel een grappige toevoeging. Spraakcommando's en berichten voorlezen werkt in het Nederlands nog niet (goed). Je kan nu ook aangeven dat als je op de claxon drukt de dashcam de actuele beelden opslaat in de map waardoor ze niet meer verwijderd kunnen worden. - De SR+ bezitters werden met de kerst verrast door de satellietnavigatie en live verkeersinformatie. Even was de connectiviteit terug naar standaard. Maar nu staat alles op premium connectiviteit. Binnenkort zal de mogelijkheid wel komen om te upgraden naar premium. Anders ga terug naar standaard, zoals je de auto gekocht hebt. Hetzelfde geldt voor de LR kopers, na 12 maanden moet je kiezen tussen standaard of betaalde premium connectiviteit. - Op een vraag heeft Elon geantwoord dat er een nap-mode komt. Alles uit, behalve de verwarming/airco en een wekker! Blijft toch heel bijzonder dat door de hoogste baas via twitter gereageerd wordt en dat het inderdaad een tijdje later in de auto zit. Zo is Sentry nog geen jaar geleden ook geboren! - Weer een mooi filmpje opgedoken van een witte Model Y met dual motor. Ziet er toch wel gaaf uit zo'n witte, met chrome-delete. De nieuwe Gemini-wieldoppen is niet zo mijn smaak. - Dat Tesla voorop loopt in het ontwikkelen van autonoom rijden met behulp van neurale netwerken is bekend. Deze week kwam naar buiten dat ze weer een patent hebben aangevraagd, nu op de manier waarop ze de enorme hoeveelheden data verwerken om de neurale netwerken veel sneller te kunnen laten leren. Kijk hier voor meer informatie hoe Tesla de neurale netwerken traint. - Aandeel TSLA is de $ 420 grens voorbij, het bedrag waarvoor Elon het bedrijf van beurs had willen halen. De Amerikaanse beurswaakhond stak hier een stokje voor en Elon en Telsa kregen een aardige boete. - De laatste week voor de afleveringen voor 1-1! Wat een bizar jaar. En dat gaat de komende jaren gewoon door! Een Telsa voor 8% bijtelling tot € 45.000 is nog steeds een koopje. Tegen het einde van het jaar de Model Y. En zelfs als de bijtelling over een paar jaar 22% geworden is, is een EV nog altijd de betere optie. Over 4-5 jaar is een EV goedkoper dan een ICE. Bovendien, als je een paar jaar Telsa gereden hebt (voor 4% of 8% bijtelling) ga je niet zomaar terug naar een ICE. Het is zelfs maar de vraag of je weg wilt (of kunt) bij Tesla. Want stap je over naar een andere merk, dan lever je bizar veel in op performance en range! Dan hebben we het nog niet over het SuC-netwerk, FSD en de mobiele service. - GF3 Shanghai produceert auto's. Alleen het daadwerkelijk afleveren bij de klanten moet nog beginnen. Dat is nu gepland voor a.s. maandag 30/12! Tijdens de "earningscall" over Q4 en het jaar 2019 zullen we er meer over horen! Dit was de laatste blik op de week van 2019! Allemaal een goede jaarwisseling en veel veilige kilometers en een goede gezondheid in 2020!
0 Comments
Leave a Reply. |
Bericht ontvangen als er een nieuwe uitgave klaar staat? Volg dan op X
Archieven
September 2023
Categorieën |