Samenvatting van het nieuws van deze week: - Een bijzonder dag op de beurs deze week. Het aandeel TSLA over de $ 1.000. Tesla is nu Toyota voorbij en staat op nummer 1 als autobouwer met de grootste beurswaarde. Een grote jongen! Ik blijf het toch bijzonder vinden, zeker vanwege het feit dat bij de analisten de focus nog altijd ligt op de autoproductie. Maar wat de energie-tak van Tesla doet en gaat doen, wordt maar weinig rekening mee gehouden. Als we een Europese patentaanvraag mogen geloven is een Europese marktintroductie van de Tesla-Solartiles dichtbij. - Een van de redenen dat de TSLA steeg was dat de massa-productie van de Semi wordt opgestart. De grote jongen komt er aan. Hoe disruptief deze vrachtauto gaat worden is nog even afwachten. Maar als je dit filmpje ziet en als de feiten hierin kloppen, dan zullen ze wel niet aan te slepen zijn. Een dag eerder reageerde de beurzen op het nieuws dat de Model 3 LR RWD in China de best verkochte EV was afgelopen maand. - Voor alle Nederlanders die wachten op hun Model 3. Er is een boot onderweg voor de afleveringen voor 1 juli! Weer ouderwetse kwartaalpush! - In Fremont rollen nu de Model 3's van de band met USB-C poort op achter en een draadloze oplaadpad. Wanneer de eerste exemplaren in Europa zijn met deze upgrade is even afwachten. Ook js het niet helemaal duidelijk of de wireless charging ook de SR+ zit. Klik hier voor alternatieven mocht je zelf USB-C en/of draadloos aan je Model 3 willen toevoegen. - De Octovalve is een veel besproken onderdeel van de Model 3 en de Model Y. Zeker nu in de Model Y hier ook een warmtepomp aan toe is gevoegd. In onderstaand filmpje wordt de ingenieuze werking ervan goed uitgelegd. - Belg Steven Peeters doet op zijn YouTube-Chanel regelmatig verslag van de stand van zaken met betrekking tot de UNECE-regeling irt full self driving. In september a.s. is een meeting gepland waar besluiten genomen worden over de volgende stappen. Het gaat natuurlijk in hele kleine en vooral zeer voorzichtige stapjes. Steven doen verslag van het feit dat er nu gesproken wordt over het mogelijk variabel maken van het "handen aan stuur" signaal. Laat Tesla zien dat het op de snelweg best veilig is die waarschuwing niet iedere 15 seconde te melden, dan krijgen ze hier mogelijk de ruimte voor. Ik denk dat allemaal nog "gerommel in de marge is". Het is aan Tesla om straks in de grote software-update (versie 11?) te laten zien dat je zonder eigen interventies naar je werk kunt rijden. Op de snelweg volledig autonoom rijden zonder waarschuwingen en met Netflix aan!
- Giga Berlijn maakt vorderingen. Het eerste beton is gestort. De signalen zijn nog steeds dat medio 2021 de eerste Model Y van de band komt. - In de VS is car-sharing gepresenteerd. Een optie om in je account tot 5 personen via de app toegang te verschaffen tot je auto. Softwarematig zijn een aantal instellingen (zoals aankoop van een upgrade) voorbehouden aan de eigenaar. Maar keyless entry en wegrijden is wel handig. Een leuke optie, zeker als je binnen een gezin gebruik maakt van dezelfde auto. - De Tesla Roadster wordt ook een grote jongen. Zeker als het op acceleratie aan komt. Elon heeft recent wat tipjes van de sluier opgelicht over de SpaceXthrusters. Maar hoe snel gaat de acceleratie 0-60 mph dan worden? In deze clip van Engineering Explained wordt de berekening gemaakt! Best leuk om mee te rekenen.
0 Opmerkingen
Laat een antwoord achter. |
Bericht ontvangen als er een nieuwe uitgave klaar staat? Volg dan op X
Archieven
November 2024
Categorieën |